Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

TRÄNING

Alltså, träning!

Jag är så oerhört glad över att vara tillbaka i någon slags flow. Jag tränar några gånger i veckan nu! Mina armbågar är så pass hela att jag fått börja belasta och styrketränar (rehabtränar) med en tränare en gång i veckan och jag känner den där träningsgnistan.

Fy fasen så underbart!

Jag tränar inte särskilt hårt men håller det ändå på en utmanande nivå. Fokus är enbart att bygga självförtroende och trygghet. Jag samarbetar med kroppen och pressar inte på i onödan.

Syftet är helt enkelt att hitta tillbaka, bli hel och genomstark. Det är inte bråttom och jag tränar för att lära känna kroppen igen efter utbrändheten och skadan. Och det känns roligt nu!

Kroppen svarar och blir glad varje gång den får anstränga sig. Fasen vilken skön känsla. Tack!

tränaträna

Vart ligger ert fokus i träningen nu? Berätta! Det är så inspirerande att få höra andras tankar kring sin träning!

 

 

RECEPT BRUNCH

Tänk dig att du vaknar utvilad efter en sovmorgon. Du drar på dig träningskläder och tar dig hem till en av dina närmaste vänner där det vankas brunch. En till bästis ansluter och ni bullar upp hela köksbordet med godsaker.

Solen strålar in genom fönstren och där ute börjar sommaren ta fart. Ni käkar, delar på bullarna och pratar om typ ingenting. Hänger och trivs i varandras sällskap.

Efter några timmar packar ni ihop och promenerar gemensamt genom stan med en kropp fylld av god mat och härlig energi.

brunch

,. smörbullar och pain au chocolate.

brunch-3

,. ett ljuvligt matkaos med färskpressad juice, kaffe, yoghurt och diverser godsaker.

brunchbrunch-6brunch-7brunch-4

,.kanelbullen var också där.

brunch-8

,. surdegsbröd med oliver.

brunch-9

,. en redig macka med kokta ägg, avokado, flingsalt och gurka.

 

HÄR, HÄR och HÄR finns fler goda bruncher.

 

 

 

NYTTIG DESSERT

Det finns ett gäng bättre desserter som är hälsosammare än andra. Den här varianten av Gino är ett exempel på en relativt nyttig dessert och får bli veckans fredagstips!

Allt är ju relativt men eftersom den är utan rent strösocker, naturligt glutenfri och saknar smör så får den ju ändå räknas till de bättre.

Plus att den är så fantastiskt läcker med syrligheten från bär, sötman från frukterna, bitterheten från den mörka chokladen och grädden, åh grädde.

Ja, den har helt enkelt allt!

nyttig dessert-3nyttig dessert-5

Recept Gino:

Fyll en ugnsform med diverse frukter och bär. Jag skivade banan, kiwi och hällde ner hallon. Gröpte ur ett par passionsfrukter och strösslade över hackad mörk 85% choklad. Ställ in i ugnen på ca 180 grader och låt stå ca 10 min tills chokladen smält.

Här valde vi att toppa med färska skivade jordgubbar och vispad grädde.

 

Tips på fler varianter av Gino med bl.a mandlar hittar du genom att klicka nedan:

– En enklare variant med bara tre ingredienser. 

– Lyxgino med enbart färska bär.

– En tropiskt variant.

 

 

PT-Fias webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Träningsglädje
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Sanne Alexandra
Hälsa
Fannie Redman
Man
Marcus Schuterman
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Dasha Girine
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Fanny Ekstrand
Man
Niklas Berglind
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Chrystelle Eriksberger
Man
Kevin Triguero
Man
Viktor Frisk
Man
Johan Hurtig