Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

DUBBELT GODIS!

Saknar ni inspiration för kvällens eller helgens middag och vill slå på stort utan att göra det avancerat? Vill ni ha något som kittlar smaklökarna, känns lyxigt, somrigt och typ fantastiskt med enkla medel?

Titta hit! Godingarna nedan smakade fantastiskt på varsitt håll och jag kan bara gissa hur läckra de vore som en två rätters. Köp närmsta färska kyckling (gärna eko, såklart) och leta upp några rabarber. Middagen serverad!kyckling

Ugnsbakad hel kyckling med honungsmarinad:
Rör ihop en marinad på smält smör, pressad vitlök, honung, färska örter, öl, stark senap, olivolja, sesamfrön, basilika, himalyasalt/örtsalt, något riktigt starkt, pressad citron/lime och en ekologisk buljongtärning. Massera in marinaden i  och på kycklingen och låt ligga länge, gärna över natten.

När den är redo, lägg i smord ugnsform och grädda på ca 175-200 grader i max en timme beroende på ugn. Håll koll så den inte bränns. Köttet får inte vara rosa. Servera med förslagsvis en salsa på koriander/vitlök/lime/körbärstomater/avokado/mango och ugnsbakade rotfrukter med timjan.

Skärmavbild 2014-04-15 kl. 11.18.44

Naturligt glutenfri smulpaj med rabarber och hallon:
Höfta fram en smuldeg på mandelmjöl, rumsvarmt smör, mixade havregryn/solrosfrön, kokossocker/honung och kokosflingor. Rör ihop med gaffel och smaka av under tiden. Fyll en smord pajform med lättkokta rabarber (sila bort vätskan) och tinade/färska hallon. Strö över en nypa potatismjöl och smula över degen. Grädda på 175-200 grader tills pajen bubblar i kanterna och fått färg.

Servera med vispad kokosgrädde eller vispgrädde.

VECKANS UTMANING!

Körde ni förra veckans utmaning, benpasset?

Den här veckans utmaning är en genomkörare för överkroppen:
Kör varje övning i en tabata: 20 sek aktivt, vila 10 sek upprepa x 8 = totalt 4 min per övning.
Vila 1 min mellan varje tabata. 

Tränad och klar på 25 min. Heja!

MUSCLEKILLER
(Håll emot allt du orkar på vägen ner och pressa upp. Går även att köra på fötterna istället för knäna)Legcrush

HAPPY HUMPING

Happy-Humping

ANIMALMOVE
(Gör en armhävning, ta ett steg åt höger med både armar och ben, gör en armhävning, upprepa)Animalmove

HAPPY DIP
(Utgå från dips och hoppa från sida till sida. Börja åt vänster med höger ben upplyft, hoppa åt höger)Happy-Dip

CORECLIMBER:
(en klassiker med många namn. Börja på knä om den känns tung och var noga med att spänna magen och ha höften rak)

Challenge_3

Är ni med?
Skriv ett JA i kommentarsfältet och berätta gärna i era bloggar hur det kändes.

Kopiera länken med ert inlägg i kommentarsfältet till detta inlägg.
Jag länkar till alla som bloggat om utmaningen i nästa inlägg.
Nu kör vi!

PT-Fias webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Fannie Redman
Mode
Linn Eklund
Mode
Pamela Bellafesta
Mode
Chrystelle Eriksberger
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Flora Wiström
Lifestyle
Sanne Alexandra
Man
Viktor Frisk
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Linn Herbertsson
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Dasha Girine
Home
Sanna Fischer
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Fanny Ekstrand
Man
Niklas Berglind
Man
Marcus Schuterman
Man
Johan Hurtig
Hälsa
Träningsglädje
Home
Amelia Widell
Man
Kevin Triguero
Man
Philip Conradsson