Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

SVAR PÅ LÄSARFRÅGOR:

SOFIA FRÅGAR: Kan du inte skriva ett inlägg om dig och din sambo hur ni träffades?
Hm, jag tror inte att någon skulle tycka att det är så intressant läsning när det finns så mycket hälsa och träningsfrågor att klara ut 🙂

MALIN FRÅGAR: Hur ska jag äta om jag tränar gym på morgonen innan jobbet? Frukost före eller efter?
Tränar du styrketräning, eller högintensiv träning tycker jag att du bör äta frukost innan. Är det däremot en aktivitet med låg intensitet som en PW, jogging, yoga eller liknanade kan det räcka med tex. ½ banan och ett glas mjölk, ev en proteinshake. Det beror även på ditt mål och hur du mår i gryningen.

LINA FRÅGAR: vad tycker du om att äta fiskbullar?
Jag skulle välja tonfisk och makrill hundra gången framför fiskbullar. Ofta innehåller fiskbullar inte mer än 50-60 % fisk.

MIA FRÅGAR: Hur gammal är du? hittar inte det någonstans.
Jag är född -88 och är 22år i ungefär en månad till.

FAVORIT I REPRIS.

Jag vill, igen ge er min absolut favorit när det kommer till att slakta magen:

Viktigt att verkligen hitta magen genom att rulla upp och ner hellre än att lyfta (tänk att du ska vara som ett C i kroppen). Jag använder mig av en medicinboll på 4kg på bilden med ambitionen att mosa tårna som sticker i vädret.

SOV ÄLSKLING!

Att studsa upp ur sängen är en konst att avundas. Jag har perioder då jag får till den riktigt vilande sömnen och kan fångas av drömmarna i jakten på fullständig ro. Resultatet blir att jag glatt rullar ur sängen och snabbt stegar fram till speglen där jag smäller av ett riktigt vargflin till mitt nyvakna fejs.

Det är en sån morgon jag känner mig lite lätt oövervinnerlig och försöker älska alla mina fula tår och rädda världen innan frukost.

Tyvärr är det många som har missförstått det här med sömn och tror att det är ett steg närmare supermänniska ju mindre vi sover. Istället är det tvärtom:
Långvarig sömnbrist kan öka risken att drabbas av flera av våra stora folksjukdomar som till exempel diabetes, fetma, högt blodtryck, hjärtinfarkt och stroke. Det är dessutom mycket som talar för att långvarig sömnstörning är en bidragande orsak till bland annat utmattningssyndrom. Immunförsvaret är väldigt beroende av sömnen för att fungera optimalt.

Så låt oss prioritera sömnen för att bli bäst i landet på att agera studsbollar i gryningen. Ja?

PT-Fias webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Home
Andrea Brodin
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger
Lifestyle
Vanja Wikström
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Dasha Girine
Lifestyle
Sanne Alexandra
Lifestyle
Susanne Barnekow
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Träningsglädje
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Linn Herbertsson
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Fannie Redman
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Marcus Schuterman
Man
Viktor Frisk